E-mail-workflow

E-mail-arbejdsgang

Brug e-mail-workflows til automatisk at give dine kunder besked om dine gallerier. Lad dem vide, når galleriet er online, når de har tilføjet billeder til deres ønskeliste, men endnu ikke har bestilt, eller når galleriets slutdato nærmer sig. Hold dine kunder opdaterede og mind dem om, at de ikke må glemme deres yndlingsbilleder - så de benytter lejligheden til at købe dine billeder.

Brug en skabelon til e-mail-workflow

Menu til e-mail-workflow

For at oprette et nyt e-mail-workflow skal du åbne e-mail-workflowet i salgspanelet. Der er en skabelon, som du kan bruge. Hvis du klikker på den, vises e-mailene i det pågældende workflow.

Arbejdsgang med skabelon

Hvis du vil oprette en ny arbejdsgang med denne som skabelon, skal du klikke på knappen Dupliker i højre kolonne. Derefter skal du give duplikatet en ny titel og klikke på Fortsæt. En kopi af skabelonen, inklusive e-mails, vises derefter i menuen E-mail-workflow, hvor du kan redigere e-mailen, så den passer til dine behov.

Opret et e-mail-workflow

For at oprette et nyt workflow skal du klikke på knappen Tilføj i menuen E-mail-workflow og indtaste en titel for dit nye e-mail-workflow, som kun vil være synlig for dig. Når du er færdig, skal du klikke på Fortsæt. En ny tom e-mail-workflow-menu vises. En kolonne til højre viser oplysninger om den sidste gemme-dato og funktioner som Slet og Omdøb.

Tomt e-mail-workflow

Opret en e-mail inde i et workflow

Når du er i et e-mail-workflow, skal du klikke på Tilføj for at oprette og konfigurere din e-mail.

Udløser: Vælg, hvilken begivenhed der skal udløse e-mailen. Mulighederne er:

  • Tilføjet til ønskelisten: Der sendes en e-mail baseret på de konfigurerede regler, når en kunde tilføjer billeder til sin ønskeliste.
  • Dato for fotografering: E-mails sendes i henhold til fotograferingsdatoen og de indstillede regler og dage.
  • Dato for salgsstart: E-mails sendes baseret på galleriets startdato for salg.
  • Sidste salgsdato: E-mails sendes baseret på galleriets slutdato for salg.
  • Efter registrering: Der sendes en e-mail umiddelbart efter, at kunden har registreret sig. (det afhænger af, hvordan du konfigurerer det)
  • Efter en ordre: E-mails udløses, når en ordre placeres i henhold til den regel og de dage, der er indstillet.
  • Tilføjet et produkt til indkøbskurven: E-mails udløses, når et produkt føjes til indkøbskurven i henhold til de definerede regler og dage.
  • Skynd dig! Kampagnen udløber den [EndDate]! Kampagnen udløber: Der sendes en e-mail baseret på kampagnens udløbsdato.

Regel: Bestem, hvornår e-mailen skal sendes i forhold til udløseren. Du kan vælge mellem Øjeblikkelig, Dage før eller Dage efter.
Dage: Angiv antallet af dage, som reglen skal gælde for. Hvis udløseren f.eks. er Start salg, reglen er Dage efter, og du indtaster 3 dage, vil e-mailen blive sendt 3 dage efter salgets start.
Sendetidspunkt: Angiv afsendelsestidspunktet for e-mailen.

Filtrer modtager: Her kan du vælge mellem:

  • Alle for at sende e-mailen til alle dine kunder uanset deres ordre.
  • Bestilt for kun at sende e-mailen til kunder, der har afgivet en ordre.
  • Ikke bestilt for at sende e-mailen til kunder, der endnu ikke har afgivet en ordre.

Emne: Indtast emnet for din e-mail.
Meddelelse: Opret brødteksten til din e-mail. Du kan tilpasse tekststilen, tilføje afsnit, links og billeder efter behov.
Send en test-e-mail: Før du færdiggør, kan du sende en test-e-mail for at tjekke udseendet og foretage eventuelle nødvendige justeringer for at sikre, at resultatet lever op til dine forventninger.
Eksempel på e-mail-workflow

Når du har konfigureret, skal du klikke på Gem. Din nye e-mail vises i den e-mail-workflow-menu, du har oprettet, og viser hovedreglerne for at give et hurtigt overblik. Du kan tilføje så mange e-mails, som du har brug for.

Skolens e-mail-workflow

Hvis du har brug for at foretage ændringer i e-mailen, skal du klikke på skruenøgleikonet for at åbne menuen Rediger e-mail. Herfra kan du også slette e-mailen ved at klikke på skraldespandsknappen i øverste højre hjørne.

Brug e-mail-workflow

For at aktivere et e-mail-workflow i et galleri eller QR-galleri skal du gå til menuen Gallerier og åbne galleriindstillingerne for det ønskede galleri.

Indstillinger for galleri

Find og vælg din foretrukne arbejdsgang i boksen E-mail-arbejdsgang i galleriets indstillinger. Klik på Gem for at gemme dine ændringer. Når det er konfigureret, vil kunder, der tilmelder sig dit galleri, automatisk modtage skabelon-e-mailen fra den valgte arbejdsgang.

Føj e-mails til en aktiv arbejdsgang

Du kan tilføje e-mails til en aktiv arbejdsgang. Disse e-mails vil dog ikke blive sendt med tilbagevirkende kraft. De vil kun blive brugt til fremtidige begivenheder. Hvis et galleri f.eks. stadig er online i 10 dage, og du indstiller en e-mail til at blive sendt ud 7 dage før salget slutter, vil den blive sendt som planlagt, hvis den oprettes før 7-dages-mærket. Men hvis du tilføjer e-mailen 5 dage før salget slutter, vil den ikke blive sendt.

Nye brugerregistreringer, efter at workflowet er startet

Når et e-mail-workflow er aktivt, og en ny kunde tilmelder sig et galleri, vil vedkommende kun modtage e-mails fra dette tidspunkt og fremefter. Der sendes ikke e-mails med tilbagevirkende kraft. Hvis et galleri f.eks. har været online, og en kunde registrerer sig, efter at workflowet er startet, vil vedkommende ikke modtage meddelelser om tidligere begivenheder, som f.eks. hvornår billeder blev offentliggjort. Men hvis workflowet indeholder en e-mail, der skal sendes 7 dage før salget slutter, og kunden registrerer sig før de 7 dage, vil de modtage denne e-mail som planlagt.

 

Din sprogindstilling stemmer ikke overens med sproget på denne hjemmeside. Vælg venligst:

Din sprogindstilling stemmer ikke overens med sproget på denne hjemmeside. Vælg venligst: