Fejlfinding i Saal Photo Portal

Fejlfinding på fotoportalen

Af og til kan du støde på problemer, når du bruger Photo Portal. Vi har udarbejdet en detaljeret fejlfindingsguide, der kan hjælpe dig med at løse disse problemer. Følg nedenstående trin for at identificere problemet og finde en passende løsning.

For nyttige vejledninger og andet indhold til Photo Portal kan du besøge vores Help Center.

Login ikke muligt

Fejlmeddelelse: "Forkert e-mail eller adgangskode"

Sørg for, at du har en konto. Hvis du er i tvivl:

  1. Klik på Opret din konto
  2. Indtast din e-mailadresse
  3. Hvis der allerede findes en konto, vil du modtage en meddelelse.

Kontrollér, at du har indtastet din e-mailadresse og adgangskode korrekt:

  1. Sørg for, at der ikke er nogen stavefejl
  2. Tjek, om Caps Lock eller Num Lock er aktiveret.
  3. Hvis du har kopieret og indsat dine oplysninger, kan du prøve at skrive dem manuelt.
  4. Hvis problemet fortsætter, skal du klikke på Glemt adgangskode? for at nulstille din adgangskode.
  5. Følg instruktionerne i den e-mail, du modtager, for at oprette en ny adgangskode.

Fejlmeddelelse: "Konto ikke fundet. Måske har du logget ind på den forkerte portal"

Sørg for, at du er på den korrekte portal/hjemmeside, hvor du registrerede din konto. Skift om nødvendigt til den rigtige portal, og prøv at logge ind igen.

Hvis du ved et uheld har registreret dig på den forkerte portal og ønsker at bruge den samme e-mail på en anden, skal du først logge ind på den "forkerte" portal og slette kontoen. Vær opmærksom på, at dette permanent vil slette alle data, projekter, gallerier osv. på kontoen.

PIN-kode ikke modtaget, eller problem ikke beskrevet her

Hvis du stadig ikke kan logge ind, skal du kontakte vores supportteam for at få yderligere hjælp.

Adressen genkendes ikke, når du forsøger at oprette en konto

Hvis din adresse ikke genkendes, vil du se en dialog med tre muligheder:

  • Rediger: Vælg denne mulighed for at rette eventuelle fejl i adressen.
  • Use suggested address: Hvis systemet finder en alternativ adresse eller et andet format, skal du bekræfte det ved at klikke på "Brug foreslået adresse".
  • Use the address you entered: Du er ikke forpligtet til at acceptere den foreslåede adresse, du kan stadig bruge den adresse, du har indtastet.

Hvis du stadig støder på problemer, skal du fortsætte med den valgte adresse og huske, at du kan opdatere den senere.

Generelle visningsproblemer og andre opsætningsproblemer

Hvis elementer ikke vises korrekt eller ikke kan vælges, kan du prøve følgende:

  1. Brug en browser som Chrome, Edge eller Safari. Hvis problemet er browserspecifikt, skal du informere vores kundesupport.
  2. Test problemet på en anden browser, enhed eller internetforbindelse.
  3. Sørg for, at din browser og dit operativsystem er opdateret til den seneste officielle version. Undgå at bruge forældede eller beta-versioner.
  4. Tjek browserindstillinger, tredjepartssoftware, plugins, udvidelser, pop-up- eller annonceblokkere osv. for at sikre, at de ikke forstyrrer. Prøv om nødvendigt en ny installation af en standardbrowser. Tillad cookies, hvis du bliver bedt om det.
  5. Ryd din browsers cache/data (vælg "hele tiden" som tidsinterval og alle indstillinger undtagen adgangskoder/autoudfyldningsformularer). Luk browseren, genstart din enhed, og tjek igen.
  6. Kontrollér, at der ikke er generelle problemer med internetforbindelsen eller hastigheden, og at din firewall/antivirus ikke forstyrrer.

Problemet burde være løst, når du har gennemgået denne tjekliste.

Gallerilink virker ikke

Hvis det gallerilink, du har brug for at dele, ikke virker:

  1. Bekræft, at du bruger det korrekte delingslink i menuen Del indstillinger.
  2. Prøv at deaktivere delingen i menuen Del indstillinger og derefter genaktivere den. Tjek, om problemet er løst.

Ændringer i galleriet vises ikke med det samme

Vent lidt, da det kan tage flere minutter at behandle store gallerier eller gallerier med billeder i høj opløsning. Behandlingstiden varierer afhængigt af flere faktorer.

E-mail-workflowet er ikke sendt på det rigtige tidspunkt (forsinket eller aldrig leveret)

  1. Tjek din e-mailhistorik for at se, hvornår e-mails blev sendt ud.
  2. Vær opmærksom på, at der kan opstå forsinkelser på grund af tekniske problemer, netværksproblemer eller e-mailtjenestens konfigurationer. E-mails kan også blive blokeret af spamfiltre eller flyttet til reklamemapper.
  3. Prøv at indstille leveringstiden inden for normal arbejdstid for at undgå forsinkelser på grund af systemvedligeholdelse.
  4. Hvis ændringer i et workflow ikke anvendes korrekt, skal du oprette et nyt workflow i stedet for at redigere det eksisterende.

Fotojobs: Gallerier er ikke offentliggjort korrekt, link til galleri virker ikke, e-mails sendes ikke korrekt

  1. Tjek, om der er forkerte eller modstridende datoer eller indstillinger: udgivelsesdatoen, fotograferingsdatoen, kampagnedatoen, slutdatoen for udgivelsen, kupondatoen og datoerne for e-mail-workflowet.
  2. Sørg for, at alle delings- og salgsindstillinger er korrekte og aktiverede.

Den pris, der vises i et galleri, er ikke korrekt

  1. Tjek dine galleriindstillinger for at sikre, at den korrekte prisliste er valgt.
  2. Kontrollér prislisten for at bekræfte, at tillægsprisen er indstillet korrekt for hver artikel. Hvis du har valgt Indstil pris for hvert produkt, skal du sikre dig, at du har defineret den korrekte pris for hver vare.
  3. Gennemgå eventuelle gratis mersalg eller downloadmuligheder, der kan forårsage en uoverensstemmelse i den forventede pris.
  4. Bekræft, at eventuelle kampagner eller rabatter for galleriet er anvendt korrekt.

Der er oprettet en rabatkupon, men den virker ikke eller anvendes ikke korrekt

Slet kuponen, og opret en ny for at løse problemet.

Saal Prio-abonnement: forsendelsen er ikke gratis for kunderne

Sørg for, at minimumsordrebeløbet er nået. Husk, at minimumsbeløbet beregnes efter fradrag af forsendelsesomkostninger, kampagner, rabatter og værdikuponer.

Fil-downloads: Download fungerer ikke, når du klikker på knappen i galleriet

Prøv at bruge en anden browser og enhed til at starte download. Problemet kan skyldes, at browser-/enhedsindstillingerne blokerer for download.

Download af filer: Usikker på, hvordan og hvor man downloader billederne

  1. Når du har afgivet ordren, skal du tjekke din e-mail for en ordrebekræftelse, faktura og en separat e-mail med download-linket.
  2. E-mailen med downloadlinket kom ikke frem: Send den igen i Salg → Ordrehåndtering > åbn ordren, og klik på Send downloadlinks til kunden igen.
  3. Tjek alle e-mailmapper, herunder spam, kampagner eller meddelelser.
  4. Hvis download-linket ikke åbnes, kan du prøve at kopiere linket (højreklik og kopier) og indsætte det i et nyt browservindue/faneblad. Hvis det ikke virker, skal du åbne e-mailen i en anden app/browser.

€0-ordre i ordrehåndtering

  1. Gennemgå din prisliste for at tjekke, om du har defineret en gratis download-ordre. En "€0-ordre" oprettes og vises på din ordreliste, selv om der ikke betales noget.
  2. Tjek, om ordren er en "Ny produktion"- eller "Send downloadlink igen"-ordre. Disse oprettes, når en kunde rapporterer en manglende eller beskadiget artikel eller ikke har modtaget et downloadlink. Den oprindelige ordre er betalt, så den nye ordre er €0. Disse ordrer påvirker ikke din fortjeneste eller afregning.

Gratis direkte downloads vises ikke i Order Management

Gratis direkte downloads genererer ikke en ordre i din ordrehåndtering. Kunderne kan starte download ved at klikke på knappen.

Hvis du vil spore downloads, skal du definere en artikel i prislisten (også selvom den er sat til 0 kr.). Kunderne skal så afgive en "0 €-ordre" for at downloade billederne.

Foreslåede løsninger virker ikke / problemet er ikke forklaret her

Kontakt venligst vores supportteam. For at hjælpe os med at hjælpe dig hurtigt, skal du inkludere følgende oplysninger, når du kontakter os:

  • E-mailadressen på din Photo Portal-konto (hvis den er forskellig fra den, du bruger til at kontakte os).
  • Navnet på det berørte galleri, projekt, fotojob, workflow osv.
  • Hvis et delingslink/profilside er berørt, skal du inkludere linket til delingslinket/profilsiden.
  • Medsend altid et skærmbillede i fuld skærm, der viser problemet. Det hjælper vores tekniske team med at evaluere situationen.
  • Hvis en kunde eller ordre er berørt, skal du angive navn, e-mailadresse og ordrenummer.

Det ervigtigt, at du gør det: Når du har rapporteret et problem, må du ikke foretage nogen ændringer i de berørte dele af din konto. Det giver vores tekniske team mulighed for at se den nøjagtige situation. Hvis du har brug for at udgive eller sælge noget med det samme, skal du oprette et nyt eller ekstra galleri, mens du lader det berørte galleri være, indtil det er blevet tjekket.

 

Din sprogindstilling stemmer ikke overens med sproget på denne hjemmeside. Vælg venligst:

Din sprogindstilling stemmer ikke overens med sproget på denne hjemmeside. Vælg venligst: