Dynamiske projekter
Denne funktion strømliner placering, administration og personalisering af massebestillinger af fotoprodukter og gør det lettere at levere til flere kunder på samme tid. Dynamiske projekter gør det muligt at bruge pladsholdere til at tilpasse indhold fra en gemt tabel.
Aktivering
For at aktivere denne funktion på et projekt skal du først designe det. Når du er klar, skal du åbne projektet i Online Designer og klikke på knappen Dynamisk knappen til højre. Der vises en meddelelse med flere oplysninger. Klik på Næste for at aktivere funktionen. Når den er aktiveret, vil der være adgang til en dynamisk kolonne med værktøjer, hver gang du klikker på knappen Dynamic.
Pladsholdere
En pladsholder er et stykke tekst, som er personaliseret ud fra de data, du har registreret. Der er standardindholdsfelter til rådighed. Du kan oprette nye ved at klikke på Tilføj ny.
For at tilføje en pladsholder til dit fotoprodukt skal du først tilføje tekst. Når denne funktion er aktiveret, vises en pladsholderboks i teksteditoren ved siden af teksttilpasningsværktøjerne. Vælg en mulighed fra de tilgængelige valg, og pladsholderen vil blive føjet til din tekst. Det er muligt at tilføje flere pladsholdere. Bemærk, at det kun er teksten inden for parentesen, der svarer til pladsholderen, hvilket giver mulighed for dynamiske dataændringer.
Vi anbefaler, at du aktiverer Automatisk skriftstørrelse for at forhindre længere tekst i at være uden for tekstboksen, da tekstlængder vil variere. Når du har tilpasset din tekst, skal du klikke på OK. Teksten med den valgte pladsholder føjes til fotoproduktet.
Oplysninger
I kolonnen Data skal du indtaste de data, du ønsker at tilpasse. For at indtaste data skal du klikke på Administrer data. Der vises et vindue med en datatabel, hvor du kan se alle de detaljer, der kan indtastes. I øverste højre hjørne finder du følgende knapper:
Tilføj: Hvis du klikker på denne, åbnes et vindue, hvor du kan tilføje data. Bemærk, at leveringsadressen skal udfyldes korrekt for at kunne sende produktet direkte til hver person. I feltet Ordreantal kan du også vælge det antal varer, der skal sendes til hver person. Når du har udfyldt alle detaljer, skal du klikke på Gem.
Oplysningerne vises derefter i tabellen. Ved at klikke på skraldespandsikonet fjernes dataene fra listen. Ved at klikke på skruenøgleikonet ved siden af personen kan du redigere de data, der allerede er inkluderet.
Download: Dette vil downloade alle de data, der er indeholdt i CSV-filen.
Upload CSV-fil: Dette vil uploade en CSV-fil og inkludere dataene i tabellen.
Når alle data er inkluderet, skal du klikke på pil-ikonet i øverste venstre hjørne.
Alle inkluderede data vises i kolonnen Data. Du kan gennemgå hver enkelt af de inkluderede data ved at klikke på pileknapperne. Herfra er det også muligt at redigere de indtastede data ved at klikke på skruenøgleikonet. Hvis du klikker på afkrydsningsfeltet Forhåndsvisning, erstattes pladsholderne med de forhåndsviste data.
Levering
Her kan du vælge mellem:
Send ordren til én leveringsadresse: Send alle produkter til en enkelt valgt leveringsadresse.
Send ordren til de adresser, der er angivet i dataposterne.: Hvert personligt produkt sendes til den angivne persons adresse. Hver persons leveringsadresse vises under betaling.
Du kan ændre oplysningerne ved at klikke på knappen Rediger. Når du har tjekket, skal du afslutte købet, og hver person vil modtage et personligt fotoprodukt til deres egen adresse. Bemærk, at der kun kan lægges ét dynamisk projekt i indkøbskurven ad gangen.